Електронната платформа за българската индустрияIndustryInfo.bg и специализираните му портали са с изцяло нова визия. Какви бяха мотивите за обновяването им и през какви етапи премина проектът?
През последните месеци целият екип на издателството работи усилено върху обновяването на сайтовете. Основните цели, които бяха поставени пред екипа, бяха в три направления – техническо изпълнение на най-високо ниво, максимална удовлетвореност на читатели и рекламодатели, както и гъвкавост на платформата. Вярвам, че успяхме в значителна степен да постигнем и трите.
Техническото изпълнение беше най-лесната част, защото винаги сме залагали на работа с доказани специалисти за всяко нещо, което правим. Както при всеки проект, започнахме от анализ на текущото състояние и със задоволство мога да заявя, че това, което установихме, беше повече от добро. Правилната структура, изпълнените съгласно добрите практики основни технически изисквания бяха в основата на по-лесното преминаване към новите сайтове. С две думи – стабилната основа беше налице. Това, което трябваше да направим, беше да осъвременим чисто технологично платформата. Естествено, да не забравяме и адаптивния дизайн, който е задължителен за всеки, претендиращ за позиция в интернет пространството. Напредването на технологиите ни позволи да вградим много новости, сред които и възможности за публикуване на видео в повече формати, например. А още много функционалности са в плановете ни за бъдещото развитие на платформата.
Пред какви трудности бе изправен екипът в хода на реализация на проекта?
Като най-голямо предизвикателство мога да посоча фактът, че информацията по различните портали се качва ежедневно и преминаването към новите сайтове трябваше да стане в някакви малки промеждутъци от време, така че да не се нарушава работния ритъм на колегите, а едновременно с това и да не се допусне потребителите да виждат нещо неактуално или непълно. В крайна сметка, благодарение на добрата екипна работа на всички колеги от различните отдели, успяхме.
За нас винаги е било предизвикателство да поддържаме баланса между интересите на различните групи потребители на сайта. Не е лесно в един екран да покажеш на всеки потребител това, което той очаква да види, защото очакванията са различни. Вярвам, че сме удовлетворили очакванията и на читателите, и на рекламодателите.
От какви новости могат да се възползват потребителите на обновените сайтове?
За читателите на всяка страница от порталите освен основното съдържание, има и достатъчно различни подсказки, близки до четената тематика, така че потребителят да има "под ръка" още и още от търсената от него информация.
На рекламодателите предлагаме много по-гъвкави и адаптивни спрямо нуждите им пакети от банери и/или публикации, а самите банери са с по-голяма площ, по-видими и съответно още по-въздействащи на четящата аудитория. Увеличаването на ширината на сайтовете направи още по-видими и открояващи се различните секции в сайта. Чисто технологично вече имаме възможност за по-богато визуално съдържание, което отново е в полза на потребителите. Да не забравяме и вътрешната търсачка на платформата, която е разработена специално и дава резултати въз основа на сериозен алгоритъм за най-полезно съдържание. Другото й удобство е възможността резултатите бъдат подредени или по точност, или по хронологичен ред.
Както вече споменах, информацията в платформата се качва ежедневно, а доста често и директно "на живо", затова инвестирахме много и в гъвкавостта и ергономичността от гледна точка на екипа, който администрира целия информационен поток. Направихме много подобрения, които ще спестят на колегите време в администриране на целия обем информация. Самите административни модули позволяват и доста гъвкавост по отношение на визуализиране на информацията, което пък е в полза на потребителите.
В крайна сметка смятам, че първият етап – обновяването, приключи успешно и вече можем да се фокусираме върху следващия – да разгърнем потенциала на новата платформа, за да бъде тя още по-полезна, ефективна и близка до потребителите.