- Все по-значителна част от процеса по професионално развитие, избор на продукти и партньори се случва онлайн
- Инженерите продължават да търсят качествена и изчерпателна информация от достоверен източник дори в епохата на "бързото" съдържание
- Социалните медии получават все по-голямо доверие от техническите специалисти
"Който владее информацията, той владее света", гласи популярната мисъл на легендарния бизнесмен Ротшилд. Но така ли е и в света на инженерите? Как се информират техническите специалисти в епохата на блиц съдържанието, когато задъханата динамика на ежедневието често не ни оставя време за нищо повече от бързо превъртане на заглавията? Как гледат съвременните инженерни експерти на социалните медии и използват ли пълноценно обхвата и инструментариума им?
Като доверен партньор на българската индустрия в сферата на B2B комуникациите екипът ни по традиция търси актуални отговори на тези въпроси в рубриката "Маркетинг за инженери". Интересен поглед към темата дават резултатите от авторитетното ежегодно глобално проучване на IEEE GlobalSpec и партньорите им от агенция Trew Marketing "State of Marketing to Engineers". За шеста поредна година докладът изследва водещите тенденции в сферата на маркетинга за инженери и влиянието на различни ключови фактори върху успеха на продажбите на технически решения сред потребителите от инженерния сегмент.
Повече за обхвата на проучването
Сред най-интересните за маркетолозите теми и през 2023 г. продължават да са моделите на търсене на информация в уеб пространството, възприемането на съдържание в различни форми и от разнообразни канали, подходите за избор на достоверни източници и надеждни решения и партньорства, както и балансът между онлайн комуникациите и общуването на живо в техническата сфера.
Анализаторите се допитват до професионалисти от широк кръг от отрасли и сфери, включително:
- Автомобилостроене
- Авиокосмически сектор и отбрана
- Процесни индустрии
- Енергетика и комунална инфраструктура
- Електроника и производство на медицинско оборудване
- Химическа и хранително-вкусова промишленост
- Мрежови комуникации
- Академични институции и др.
83% от респондентите са инженери или специалисти в сегмента на научноизследователската и развойна дейност, 10 на сто са производствен персонал, а останалите 6 на сто са ангажирани с продуктов мениджмънт.
Съвременният инженер е в свои води в мрежата
Предпочитан източник на професионално съдържание за инженерите и днес остават доказаните авторитети в съответната област. 84% от анкетираните предпочитат информация, идваща от утвърдени експерти – личности и/или организации с дългогодишен опит в своята сфера. 42 на сто от участниците в проучването разкриват, че целенасочено търсят такива специалисти чрез популярни статии и публикации в мрежата.
Бонус е когато съдържанието е максимално релевантно като тематика с конкретния казус на търсещия инженер, когато е допълнено от аудиовизуални компоненти, както и когато описва успешни практики. Важно е то да е лесно достъпно, но стига да е качествено, дори необходимостта от регистрация или попълване на формуляр преди сваляне не би отказала масовия технически специалист да се сдобие с него.
Повече от половината от съвременните инженери под 45-годишна възраст в онлайн пространството се интересуват от публикации относно актуални тенденции в индустрията, а над една трета търсят авторитетни мнения по популярни теми. Всеки трети от запитаните споделя, че за него е от ключово значение рентабилността на дадена технология да бъде потвърдена от авторитетен и надежден доставчик.
"Гладът" за качествена информация
Непрестанният "глад" за качествено и изчерпателно техническо съдържание е един от най-отличителните белези на зодия "Инженер". Ето защо представителите на тази група от технически специалисти не се задоволяват само със заглавия, кратки резюмета или "блиц" извадки от информация.
Те обичат да разучават из основи технологиите, да са "в крак" с последните иновации в дадена сфера. 43% от анкетираните в актуалното изследване на IEEE GlobalSpec твърдят, че при търсене онлайн "обхождат" поне 5 страници с резултати от браузъра, за да са сигурни, че са намерили достатъчно релевантно съдържание.
Близо половината от запитаните инженери споделят, че биха последвали дадена хипервръзка на уебсайт, дори и да е във формат на платена реклама, ако е в директна връзка с темата на търсене или сочи към познат сайт. При избора на доставчик на даден типов продукт или решение 46% от участниците в проучването преглеждат задълбочено поне 6 варианта, а всеки трети прави селекция между 6 и 10 пазарни аналога.
Очаквайте скоро продължение на статията...