- Спонсорираните материали ангажират много по-пълноценно аудиторията и създават допълнителна стойност отвъд рекламата;
- При фирмените статии инициативата да се запознаят със съдържанието е "в ръцете" на потребителя – той запазва и с желание упражнява правото си на избор;
- Онова, което привлича потенциалния клиент, най-често е заглавието. А онова, което го довежда до заглавието, е доверието в съответния информационен канал.
Независимо дали актуалните цели на компанията Ви включват популяризиране на нов продукт, иновативно решение или услуга, утвърждаване на даден бранд или пък оптимизиране на фирмения имидж в публичното пространство, често се оказва истинско предизвикателство да подберете правилната комбинация от средства за целта.
Както дигиталният, така и конвенционалният маркетинг в сферата на индустриалните технологии се развиват изключително динамично, а наличните формати, платформи и възможности за споделяне на иновации с клиентите са толкова много, че нерядко съществува риск дадена кампания да стане твърде хаотична, а посланията ѝ да не достигнат – по правилния начин или изобщо – до целевата аудитория.
Кратките рекламни форми
Традиционните реклами, които по своята същност са сравнително опростен и лесен за реализиране презентационен формат, в редица случаи работят безотказно. Потребителите в инженерната сфера обаче обикновено изпитват необходимост да научат повече за даден продукт преди да обмислят покупката му. Същото важи с особена сила и при избора на фирма за доставка на дадена услуга или изпълнение на специфичен проект.
Ето защо експертите в бранша препоръчват едно универсално решение за всички тези предизвикателства – спонсорираните статии в доказани, авторитетни и най-вече съзнателно избрани медийно-информационни канали.
Предимства на фирмените статии
Основната функция на фирмената статия е да промотира избрания продукт или услуга по естествен и ненатрапчив начин. От изключителна полза е възможността материалът да се разпространи сред многобройна и подходящо таргетирана според темата и приложението аудитория чрез специализирана платформа – уебсайт, портал, тематичен бюлетин, печатно издание...
Актуално проучване на масмедийната корпорация Time Inc. – най-големият издател на списания в САЩ и Великобритания, показва, че двама от трима потребители от т. нар. поколения на "милениалите", "GenZ" и "GenX" намират спонсорираното или фирмено съдържание за много по-откровено, близко и надеждно от традиционните рекламни формати. Тази група обхваща практически всички активни потенциални клиенти, родени през последните 6 десетилетия.
Ето и няколко ключови предимства на фирмените статии, които могат да Ви мотивират да ги обмислите като подходящ формат за промотиране при следващата си рекламна кампания:
- Привличат по категоричен начин интереса на потребителите
Публикуването на спонсорирано съдържание може ефективно да привлече потребителския интерес и да подтикне потенциалните клиенти към директна покупка, сочи друго маркетингово изследване, този път на IPG Media Lab. Голяма част от анкетираните споделят, че е много по-вероятно да потърсят повече информация за дадена компания и нейните решения след прочит на фирмена статия отколкото след случайно кратко поглеждане на традиционна реклама.
- Дават допълнителна стойност отвъд рекламата
Освен да насочват вниманието, фирмените статии могат още да информират, да мотивират потребителя да проучи в детайли дадена тема или технология, а защо не – и да бъдат обучаващо и приятно четиво. Така те създават много по-голяма дълбочина на взаимодействие между компанията и потенциалните ѝ клиенти.
- Ангажират аудиторията по-пълноценно
Едно от най-ключовите предимства на фирмените статии е, че при тях липсва всякаква агресивност на промотирането – нещо, към което съвременните аудитории изпитват все по-голяма нетърпимост. Спонсорираното съдържание реално рекламира съответния продукт или решение, но по по-деликатен и пълноценен начин. Нещо повече – инициативата да се запознаят с информацията на практика е в ръцете на потребителя, той запазва и с желание упражнява правото си на избор. А онова, което го привлича най-често, е заглавието.
Онова, което го довежда до заглавието пък, е доверието в съответния канал. След като са прочели дадена статия и са харесали изложените тези, потребителите е много по-вероятно да потърсят още подобно съдържание от същия източник, дори да са пределно наясно, че то е спонсорирано. А колкото по-персонализирани и добре насочени са посланията в един професионално написан материал, в толкова по-мощен инструмент за популяризиране се превръща той.
- Доказват се като по-надежден източник на информация
Когато потребителите прочетат за дадено решение или услуга чрез фирмена статия в доверен и предпочитан канал за информиране, те подсъзнателно асоциират рекламиращия бранд със самия издател или уеб разпространител.Постоянната аудитория на специализираните медии в сферата на индустриалните технологии ги използва не само като канали за осведомяване, но и като своеобразни "барометри" за това кое е най-интересно, най-търсено, най-иновативно в даден сегмент към момента. Позиционирането на даден бранд в потока на съответната медийна платформа само по себе си е достатъчна гаранция за качество.
- Директно водят до повече продажби
Когато се реализират качествено и професионално, спонсорираните статии притежават огромен потенциал да подтикнат потребителите към покупка и директно да генерират ръст в продажбите на рекламодателя. Скорошен доклад на агенцията за пазарни изследвания Business Insider гласи, че над една трета от "милениалите" – хората, родени между 70-те и 90-те години на миналия век, реално са купували продукт или заявявали услуга, именно защото са прочели спонсорирано съдържание по темата преди това.
- Гарантират по-продължително взаимодействие
В повечето случаи рекламата, особено такава с малко или неконкретно съдържание, ангажира за кратко ефективно вниманието на потенциалния клиент. Разнообразието от визуални стимули в динамичната и често мултимедийна среда около нас обаче често не позволява на потребителите да ѝ отделят повече от секунда-две. Една фирмена статия обаче изисква поне няколко минути концентрирано внимание, а когато то е отделено по собствена инициатива от страна на четящия, нагласата за позитивно възприемане на съдържанието е много по-силна. А един бранд, продукт или услуга, с които потребителят се запознал целенасочено и подробно, е много по-вероятно да останат в съзнанието му за по-дълго време и да генерират желание за покупка.
И още нещо за финал…
Статиите се възприемат посредством четене. А четеното – дори в света на бързо сменящото се дигитално съдържание – запазва безценната си роля на лично и обогатяващо преживяване, което носи интелектуално удовлетворение и създава позитивни емоции. Чрез своята статия тези емоции у потенциалния клиент можете да провокирате именно Вие.